HUMAN RIGHTS Video 4

VIDEO TRANSLATION - ENG

What I liked about Europe is that I learned autonomy, to be independent, not to depend on someone. You alone can do that, do you understand? Even as I, I mean I see that women here are not like in Africa, that a woman always has to be with her husband. I liked this mentality. When I’m working… for example, I’m not married and I work, do you understand? I’ve learned a lot of good things here, but it’s difficult.

RELATED QUOTE - ENG

But what I liked about Europe is that I learned autonomy… to be autonomous… not to depend on someone, you can do this on your own… you know? The way I see women here… it’s not like in Africa, where a woman is always… with her husband… and this mentality has… when I’m working… I’m not married and I’m working, you know? This has boosted me… I have learned many beautiful things here… but it is difficult [laughs].

VIDEO TRANSCRIPTION - IT

Quello che mi è piaciuto in Europa è che ho imparato l’autonomia, ad essere autonomo, a non dipendere da qualcuno. Tu da sola puoi fare così, hai capito? Anche come io, cioè, vedo che qui le donne non sono come in Africa, che una donna deve sempre stare con il marito. Questa mentalità mi è piaciuta. Quando io sto lavorando… cioè, ad esempio, non sono sposato e lavoro, hai capito? Ho imparato tante belle cose qui, però è difficile.

RELATED QUOTE - IT

Però quello che mi è piaciuto in Europa è che ho imparato l’autonomia… a essere autonoma.. a non dipendere di qualcuno, tu da sola puoi fare così… capito? Anche come io vedo qui le donne… non è come in Africa, che una donna è sempre… deve… col marito… e questa mentalità mi ha… quando io sto lavorando… non sono sposata e lavoro, capito? Questo qua mi ha boostato… ho imparato tante cose belle qui… però è difficile [ride].

You might also like